LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Water

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Trouwens diezelfde Béchamp heeft lees ik Atoxine ontdekt,de voorloper van Salversan ,dus jullie grote held was ook medeplichtig aan BIG-farma en nog wel met een heel gemeen goedje.
Dat zal niet zijn motivatie geweest zijn. Helaas een ongewenst neveneffect van zijn ontdekking. Overigens denk ik ook niet Pasteur kwade bedoelingen had. Hij zat alleen fout, net als Descartes, ook al zo'n invloedrijke denker voor de moderne wetenschap.
virussen houden van gezonde cellen
Waar baseer je dat op? Virussen behoren juist tot de opruimploeg van moeder natuur, samen met schimmels, parasieten en kankercellen. Dat is nu juist waarom de basis van de moderne medische wetenschap helemaal fout is! Virussen zijn geen nietsonziende massamoordenaars, ze ruimen juist je zwakke cellen op. Als een virus levensbedreigend is moet je niet het virus te lijf gaan, maar je afvragen waarom het virus overal zit. Concentreer je op genezing door het versterken van het immuunsysteem door middel van voeding (Hippocrates) en het virus, de schimmel, de parasiet of de kanker zal vanzelf verdwijnen. Lees dit artikel van mijn hand:

http://www.fonteine.com/betekenis_ziekte.html

[/quote]Dan zal ik nu meteen Laibow maar bespreken; Die doet al 35 jaar praktijk zonder medicijnen zegt ze.

Dr Laibow werkt zonder medicijnen omdat medicijnen toxisch zijn en het immuunsysteem ondermijnen. Alleen de natuur geneest. De weinige medicijnen die echt werken zijn gebaseerd op natuurlijke stoffen. Chemie geneest nooit.

Mike

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Toen is er geen student op het idee gekomen om Béchamp erbij te halen.

Oftewel, jullie deden allemaal braaf wat je opgedragen werd en keken niet verder dan je neus lang is. Het is ook om die reden dat doktoren zich nauwelijks verdiepen in voedingsleer, maar als ze afstuderen wel de eed van Hippocrates afleggen die een diëtist was.
mensen met erfelijk hoog cholesterol ,zijn minder gevoelig voor infecties
Dat komt omdat cholesterol helemaal niet de slechte substantie is waar-ie voor uitgemaakt wordt. Dit is een andere melkkoe voor Big Pharma, waarmee ze 80% van de bevolking ziek verklaren die niet ziek is. Zie eerdere uitzendingen van Radar van vorig jaar die wel goed waren. Cholesterol en verzadigd vet zijn lichaamseigen substanties. Moedermelk bestaat uit cholesterol en verzadigd vet en daar groeien baby's op.
Als je onder een auto loopt en je breekt je been ,dan ga je toch niet zeggen oh jee ik heb te weinig vit A gegeten daarom zag ik de auto niet en oh jee ik heb te weinig kalk gehad daardoor was m'n been niet sterk genoeg voor de auto ,dus dan ga ik die 2 gauw nemen en dan komt alles goed.
Doktoren zijn goede 'monteurs'. Gebroken benen zetten en anderssoortige mechanische handelingen doen ze prima, maar ziektes van organen, bloed en bloedvaten behandelen kunnen ze niet omdat ze niet naar voeding kijken en alleen aan symptoombehandeling doen en werken met toxische medicatie.

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Oftewel, jullie deden allemaal braaf wat je opgedragen werd en keken niet verder dan je neus lang is
Het komt niet in je hoofd op dat er altijd uit kwam wat erin was gestopt en niet zoals Bécamp beweerde afhankelijk van het milieu kwam er soms een schimmel ,dan weer een bacterie,dan weer een gist uit.
Wat Béchamp zag is achteraf makkelijk te verklaren ,ten eerste waren er menginfecties en ten tweede,zijn er inderdaad pleomorfe microorganismen ,die dus er dus de ene keer anders uit zien dan de andere. Hun eigenschappen en genoom blijven echter gelijk ,afgezien van mutaties [zoals resistentie tegen antibiotica] maar dat is niet van het ene moment op het andere en veranderd een bacterie niet in een schimmel of een virus.
Doktoren zijn goede 'monteurs'. Gebroken benen zetten en anderssoortige mechanische handelingen doen ze prima
Als jij er ooit aan moet geloven mag ik toch hopen,dat ze steriel zullen proberen te werken en niet vertrouwen op je geweldige afweer en hoge cholesterol. Bacterieën in een wond zijn echt wat anders,dan een paar E.Coli en Salmonella's in je eten. Je darmwand is een geweldige barriere vooral als je darmen gezond zijn,dan blijven zowel saprofyten als pathologische kiemen netjes in je darm .Maar dat geloof jij ook niet ,dus ik zal je er niet verder mee vermoeien. Ik ben er inmiddels wel achter dat jij heilig in al die halve waarheden gelooft,dus ik kan,voor jou, alleen maar hopen dat je niet door schade en schande wijs zal worden. Om over na te denken; Een generaal is een militair,maar is daarom elke militair een generaal?

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Toen is er geen student op het idee gekomen om Béchamp erbij te halen.
En jij was (en bent) een goede voetsoldaat, net als je medestudenten destijds.

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

En jij was (en bent) een goede voetsoldaat, net als je medestudenten destijds
Je gaat niet op mijn argumenten in.
Een van de grote verworvenheden van de grote onderzoekers uit het verleden is dat ze hun stellingen graag bewezen door een proef met/op zichzelf te doen.
Dus ik nodig je uit om het oerwoud in te gaan zonder klamboe en uiteraard zonder antimalaria medicijnen[die ik ook liever zou laten staan]. Maar in jouw filosofie veranderd de malaria parasiet direct nadat hij in jouw bloed is gekomen in een fotobionisch bolletje dat je helpt ,gezond te blijven,dus je hebt niets te vrezen.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

De Zwitser Arnold Ehret die leefde op een dieet van voornamelijk fruit en groene bladgroente met regelmatige vastenperiodes heeft zich laten steken door een malariamug en kwam er inderdaad zonder malaria uit. Hij bracht ook snijwonden bij zichzelf aan om te zien hoe snel de wonden zouden helen en dat bleek ook wonderbaarlijk snel te zijn.

Ikzelf ben sinds oktober 2006 bezig met mijn voeding en gezondheid en durf nog niet te beweren dat ik volmaakt gezond ben. Wel ben ik gezonder dan ooit! Je moet een maand van je leven detoxen om een jaar troep uit je lichaam te verwijderen. Ik was 39 toen ik het roer omgooide en heb er inmiddels een maandje of 20 opzitten, dus ik ben ongeveer op de helft. Ik zal van mezelf momenteel niet zeggen dat ik 100% bestand ben tegen virussen, parasieten e.d. Wel ben ik nu al bovengemiddeld gezond, maar gezien de belabberde gezondheidsstaat van de doorsnee Nederlander zegt dat niet al te veel.

Alles waar ik anderen over adviseer en informeer is in ieder geval gebaseerd op eigen ervaring. Als ik het niet weet of niet zeker weet, zal ik dat ook eerlijk toegeven.

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

De Zwitser Arnold Ehret die leefde op een dieet van voornamelijk fruit en groene bladgroente met regelmatige vastenperiodes heeft zich laten steken door een malariamug en kwam er inderdaad zonder malaria uit. Hij bracht ook snijwonden bij zichzelf aan om te zien hoe snel de wonden zouden helen en dat bleek ook wonderbaarlijk snel te zijn.
Door jou leer ik wel allemaal ludieke figuren kennen BFG,waar haal je ze toch vandaan? Deze leefde in de tijd dat de broertjes en zusjes van mijn oma nog voor de helft stierven omdat overoma geen zog had en men nog niet eens ook maar iets van de samenstelling van moedermelk wist. Ik begrijp dat hij één van de grondleggers van de honger en ontgiftingstheorie is en nu begrijp ik ineens waar die fotobiontent vandaan komen. Als waar is wat ik over hem gelezen heb ,was hij een nierpatient,die voor zichzelf een maximale overlevingsstrategie heeft uitgevonden.Eiwit is nl. gif voor nierpatienten,
dus door dat niet meer te nemen[in vruchten en bladgroente zit er maar heel weinig van]heeft hij z'n uraemie tot een minimum kunnen terugbrengen en dat zal voor vele van de patienten in z'n kliniek gegolden hebben. Uiteindelijk kon hij zo natuurlijk nooit echt oud worden,want vit b12 gebrek,zou hem vroeg of laat de das omdoen.
Dat weten wij nu net zoals wij nu weten ,dat malaria niet door de mug maar door een parasiet in de mug veroorzaakt wordt,dus het is maar de vraag of hij zichzelf Uberhaupt heeft laten besmetten. Die snijwonden zijn voor mij zo niet te verklaren,maar msschien ging hij er wel lekker mee in de zon lopen,UV straling en infrarood zijn resp. bacteriedodend en genezingsbevorderend.
heb er inmiddels een maandje of 20 opzitten, dus ik ben ongeveer op de helft.
Hoezo heeft iemand bepaald ,dat je het 40 mndn moet doen voordat je onkwetsbaar bent geworden.?
Ik waardeer het trouwens wel heel erg dat je eerlijk bent en niet gewoon zegt dat je niet bang bent voor malaria,of het Marburg virus.
Kijk even wat wikipedia over het Marburgvirus zegt,staat ook een foto van het virus bij waaraan je kunt zien hoe pleomorf lagere organismen zijn.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Door jou leer ik wel allemaal ludieke figuren kennen BFG,waar haal je ze toch vandaan?
De werkelijke wetenschap komt vrijwel altijd van buiten de wetenschap vanwege het gebrek aan tunnelvisie en het overzien van het grote plaatje. Dat jij dergelijke personen 'ludiek' noemt spreekt meer over jouw beperkte visie dan die van de personen die je uitlacht.

Arnold Ehret benadrukte het belang van rauw voedsel, waarbij hij fruit vooraan zette en groente daarna. Dit is het oorspronkelijke voedsel van de mens en zal dan ook gezondheid in z'n algemeenheid bevorderen, niet alleen nierkwalen genezen. Daarnaast komt vasten in alle culturen en religies voor, is het zeer heilzaam en heeft het niets met honger lijden te maken. Opnieuw een zeer beperkte zienswijze die je hier tentoonstelt. Maar ja, jij kookt 90% van je voedsel dan ook.
Uiteindelijk kon hij zo natuurlijk nooit echt oud worden,want vit b12 gebrek,zou hem vroeg of laat de das omdoen.
Ik heb je nu meerdere keren dit soort dingen zien beweren over B12. B12 is helemaal niet zo'n probleem als jij beweert. Juist met een eetpatroon van rauwe voeding ontwikkel je supergoede darmflora. De darmen zijn zelf in staat om B12 aan te maken, mits ze gezond zijn. En daar zit 't probleem in deze westerse wereld: we hebben geen gezonde darmen meer.

Ik heb al eerder bepaalde veganistische culturen in India genoemd die geen B12-tekort hadden. Inmiddels weet ik dat er ook Perzische veganistische groepen zijn die evenmin een B12-tekort hebben. Waarom? Omdat ze hun eigen groente verbouwen of rechtstreeks uit de natuur halen en deze niet wassen. Door groente te schudden of af te borstelen was je de B12 er niet af. Daarnaast vermindert de behoefte aan B12 als je rauw eet naarmate je darmflora beter worden.
Hoezo heeft iemand bepaald ,dat je het 40 mndn moet doen voordat je onkwetsbaar bent geworden.?
Dat was mijn persoonlijke rekensommetje. Voor jou zou het aantal maanden nog langer zijn. Dit rekensommetje is slechts een indicatie, maar het is wel een oude Chinese wijsheid. Maar ja, dat is niet 'wetenschappelijk'. Die oudere culturen waren maar prutsers die in hocus-pocus geloofden en we zijn nu zoooooooooveel verder. Allemaal dankzij de wetenschap.

Soms vraag ik me werkelijk af of jij wel homeopaat bent. Jij staat constant met vuur en zwaard de reguliere gedachtengang te verdedigen. Volgens mij heb je je roeping gemist. Je drijft zelfs de spot met biofotonen en esoterie. Moet ik je dan hier nog de gedachtengang achter homeopathie uitleggen? Komt-ie:

Aan een natuurlijke substantie (bijv. een kruid) worden heilzame eigenschappen toegeschreven (hier hoor ik jou nooit over!). Een extract wordt gemaakt van dit kruid en een hele kleine hoeveelheid hiervan wordt opgelost in een veel grotere hoeveelheid gedestilleerd water. Dit wordt vervolgens ettelijke malen geschud. Vervolgens wordt een druppeltje van dat mengsel opnieuw verdund in gedestilleerd water. Opnieuw wordt er een flink aantal keren geschud. Dit proces wordt een aantal keren herhaald, net zolang totdat er niets meer in materiële zin over is van het oorspronkelijke kruidenextract, maar in plaats daarvan alleen nog de informatie van het kruid door dit proces van constante verdunning en vitalisering van water is opgenomen in het geheugen van het water.

Dit is quantumfysica en heeft niets met reguliere medische wetenschap te maken! Dat is de basis waar jij uit vandaan komt. Waarom dan ben jij zo'n verbitterde oude zeurpiet geworden die alleen nog maar mensen die juist deze gedachtengang aanhangen kan bekritiseren en ridiculiseren? Word dan gewoon huisarts en ga mensen chemische gifpilletjes voorschrijven!

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Dat jij dergelijke personen 'ludiek' noemt spreekt meer over jouw beperkte visie dan die van de personen die je uitlacht
Hoe kom je daar nou bij. Officieel betekent ludiek speels,spraakmakend op een POSITIEVE manier.
Arnold Ehret benadrukte het belang van rauw voedsel, waarbij hij fruit vooraanzette en groente daarna. Dit is het oorspronkelijke voedsel van de mens en zal dan ook gezondheid in z'n algemeenheid bevorderen
Over de toestand van het voedsel hoor je Muskiet in ieder geval niet bovendien spreekt hij eerder over een naar carnivoren neigend dieet dan alleen fruit en groente,logisch want het was in de oertijd een heel eind lopen van de ene bessenstruik naar de andere en dan kon je onderweg best een eitje gebruiken om die energie op te kunnen brengen.
komt vasten in alle culturen en religies voor, is het zeer heilzaam en heeft het niets met honger lijden te maken
Volgens mij heeft dat alles met hongerlijden te maken,door vasten kon je de lusten van het vlees bedwingen en je dus instellen op geestelijke waarden. Daar heb ik niks tegen behalve als je het omdraait en het vasten gaat zien als een middel om de cultus van het lichaam te bedrijven.
De darmen zijn zelf in staat om B12 aan te maken, mits ze gezond zijn.
Helemaal waar alleen doen ze dat net te laat zodat we het niet meer op kunnen nemen en iets weerhoud ons ervan om onze eigen uitwerpselen weer op te eten. Overigens neem ik aan dat je wel weet dat je met je levervoorraad vit B12 zo'n 5-7 jaar toekunt dus het gaat heel lang goed met alleen fruit eten.
Ik heb al eerder bepaalde veganistische culturen in India genoemd die geen B12-tekort hadden
En ik heb jouw er eerder op gewezen dat dit fabeltjes zijn,net zoals het verhaal,dat vit B12 op bladeren zit ,dit is wel cyanocobalamine maar net een variant waar je niks mee kunt als mens.
een oude Chinese wijsheid. Maar ja, dat is niet 'wetenschappelijk'Daarnaast
Wellicht niet maar ik geloof wel in de YING/YANG filosofie alleen moet je die net als de bijbel in het licht van die tijd zien en dat geldt ook voor Ehret en Hypocrates en Béchamp en zelfs Pasteur en ook Hahnemann.
Op Hahnemann en de homeopathie kom ik nog terug.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Over de toestand van het voedsel hoor je Muskiet in ieder geval niet bovendien spreekt hij eerder over een naar carnivoren neigend dieet dan alleen fruit en groente,logisch want het was in de oertijd een heel eind lopen van de ene bessenstruik naar de andere en dan kon je onderweg best een eitje gebruiken om die energie op te kunnen brengen.
Integendeel. Muskiet zegt dat deze mens relatief weinig vlees at. Logisch, want alles wijst erop dat we overwegend planteneters zijn (darmenstelsel, spijsvertering, gebits- en kaakstructuur). 100% planteneters zijn we echter nooit geweest want afhankelijk van de omstandigheden waarin de mens verkeerde, kan het nodig geweest zijn om dierlijk voedsel te eten. Het ligt dan overigens veel meer voor de hand om insecten te eten, want die zijn een stuk makkelijker te 'jagen'.

De mens was dus eerder een verzamelaar-jager dan andersom. Een heel eind van bessenstruik naar bessenstruik? Wie zegt dat alleen bessen op het menu stonden? Bovendien hebben bessenstruiken de neiging om bij elkaar in de buurt te groeien. Daarnaast kent de plantenwereld niets dan overvloed, zeker in de groene wereld waarin deze mens leefde. Als jij er een punt van zou maken om vanaf nu elke dag een nieuw plantaardig voedingsmiddel te eten, dan zou jij zelfs nog in deze moderne wereld aan het eind van je leven niet klaar zijn!
Volgens mij heeft dat alles met hongerlijden te maken,door vasten kon je de lusten van het vlees bedwingen en je dus instellen op geestelijke waarden. Daar heb ik niks tegen behalve als je het omdraait en het vasten gaat zien als een middel om de cultus van het lichaam te bedrijven.
Vasten heeft niets te maken met van je vleesverslaving af te komen (hoewel het wel daarvoor gebruikt kan worden). Vasten heeft ZEKER niets met hongerlijden te maken, noch het bedrijven van een 'lichaamscultus' (wat je daar ook mee mag bedoelen). Vasten is iets wat ons lichaam elk etmaal doet. nl. 's nachts. Daarom noemen de Engelsen 'ontbijt' ook 'breakfast' (= break - fast). 's Nachts is je lichaam zich aan het zuiveren en reinigen.

Door overdag te vasten trek je dat reinigingsproces door en breng je je lichaam als het ware in 'slaap'toestand (je lichaam slaapt echter nooit, het schakelt alleen ons uit om grote schoonmaak te houden). De enzymen die normaal voor vertering worden ingezet gaan zich nu bezig houden met reparatie en onderhoud en het ondersteunen van het immuunsysteem.

Dat is de fysieke kant van vasten. Op energetisch niveau onthoud je je van materiële voeding waardoor de ervaring een zeer spirituele kan zijn. De oude Griekse wijzen vormden een clubje waarbij je alleen maar werd toegelaten als je 40 dagen had gevast om letterlijk op andere gedachten te komen. Veel wijsheid van deze filosofen (Plato, Socrates), artsen (Hippocrates) en wiskundigen (Pythagoras) is voortgekomen uit vastenperiodes.

Het is overduidelijk dat met jouw visie op vasten je er niet klaar voor bent en dan moet je er ook niet aan beginnen.
Helemaal waar alleen doen ze dat net te laat zodat we het niet meer op kunnen nemen en iets weerhoud ons ervan om onze eigen uitwerpselen weer op te eten.
Door ons ongezonde eetpatroon scheiden we niet alleen B12 maar ook belangrijke mineralen uit via onze ontlasting. Iemand die werkelijk gezond eet heeft echter wel een gezonde kringloop waarbij vitamines en mineralen wel degelijk opgenomen en gebruikt worden.
En ik heb jouw er eerder op gewezen dat dit fabeltjes zijn,net zoals het verhaal,dat vit B12 op bladeren zit ,dit is wel cyanocobalamine maar net een variant waar je niks mee kunt als mens.
Degene die in fabeltjes gelooft ben jijzelf. Er wordt vaak gezegd dat bijv. B12 in algen ook niet opneembaar zou zijn voor ons mensen. Onzin. Er is echter wel een gezonde darmflora voor vereist. Als we wat meer zouden vasten zouden we beseffen dat ons lichaam een tempel is, geen gifbelt of vuilstortplaats.
Wellicht niet maar ik geloof wel in de YING/YANG filosofie alleen moet je die net als de bijbel in het licht van die tijd zien en dat geldt ook voor Ehret en Hypocrates en Béchamp en zelfs Pasteur en ook Hahnemann.
O ja, was ik even vergeten: we zijn nu zooooooooooveel verder dankzij de moderne wetenschap. Wetenschap zoals deze nu bedreven wordt is grotendeels religie, het verdedigen van een geloof en het onderdrukken i.p.v. van uitbreiden van kennis, waarbij er een grote mate van corruptie en belangenverstrengeling plaatsvindt zodat er een enorme druk is om de gewenste resultaten te produceren en de ongewenste te negeren. Ja, we zijn echt een stuk verder gekomen.

Waarom bekijk je tijdloze wijsheden wel in het licht van de tijd waarin ze zijn ontstaan maar hedendaagse leugens niet in het licht van deze tijd vol leugens en bedrog met als achterliggende gedachte geld, macht en controle?

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Door ons ongezonde eetpatroon scheiden we niet alleen B12 maar ook belangrijke mineralen uit via onze ontlasting. Iemand die werkelijk gezond eet heeft echter wel een gezonde kringloop waarbij vitamines en mineralen wel degelijk opgenomen en gebruikt worden.

Degene die in fabeltjes gelooft ben jijzelf. Er wordt vaak gezegd dat bijv. B12 in algen ook niet opneembaar zou zijn voor ons mensen. Onzin. Er is echter wel een gezonde darmflora voor vereist. Als we wat meer zouden vasten zouden we beseffen dat ons lichaam een tempel is, geen gifbelt of vuilstortplaats.
Hierbij eens een link voor jou ik heb er nog wat van geleerd ik hoop jij ook.
http://home.hccnet.nl/michel.post/B12/SAMEN.HTM

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Dit proces wordt een aantal keren herhaald, net zolang totdat er niets meer in materiële zin over is van het oorspronkelijke kruidenextract, maar in plaats daarvan alleen nog de informatie van het kruid door dit proces van constante verdunning en vitalisering van water is opgenomen in het geheugen van het water.
Het principe van de homeopathie hoef je me uiteraard niet uit te leggen.
En je maakt daarbij de vergissing dat het niet persé nodig is te verdunnen tot er normaal gesproken niets meer inzit. D1 of D3 is maar 10 of 1000 keer verdund en dan zit er echt nog wel wat in.
Ik geef toe dat ik erg blij was toen die onderzoeker in Parijs die geheugen- theorie bewezen leek te hebben,maar hij is later door anderen onderuit gehaald ,dus het blijft een theorie.
Waarom dan ben jij zo'n verbitterde oude zeurpiet geworden die alleen nog maar mensen die juist deze gedachtengang aanhangen kan bekritiseren en ridiculiseren? Word dan gewoon huisarts en ga mensen chemische gifpilletjes voorschrijven
Ben misschien een oude zeurpiet maar verbitterd niet.
Huisarts kan ik niet worden want ik ben dierenarts en ik moet toegeven,
dat ik de homeopathie niet als eerste lijn heb gebruikt maar altijd heb gekozen voor de therapie waar ik in een bepaald geval het meest van verwachtte en dat was vaak pas in 2e instantie homeopathie.
En dan was het nog vaak "down to earth"homeopathie ,dus niet al te hoge verdunningen. Wel kan ik je meedelen dat de homeopathie door mij gebruikt wordt om zo weinig mogelijk medicatie met ernstige en onvermijdelijke bijwerkingen te hoeven gebruiken.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door Henri42 »

Doornroosje blijft door wateren :)

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Klopt ik HAD een blaasontsteking! :P :lol: :D :P
Zeker niet genoeg gedronken!

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Huisarts kan ik niet worden want ik ben dierenarts en ik moet toegeven,
dat ik de homeopathie niet als eerste lijn heb gebruikt maar altijd heb gekozen voor de therapie waar ik in een bepaald geval het meest van verwachtte en dat was vaak pas in 2e instantie homeopathie.
En dan was het nog vaak "down to earth"homeopathie ,dus niet al te hoge verdunningen.
Zie je wel? Ik wist 't! Ik wist dat je geen echte homeopaat was. Uit alles blijkt dat je toch vooral de reguliere weg hebt gekozen. Niet dat dat erg is, want dat is jouw persoonlijke keus, maar 't is voor mij nu wel duidelijk dat je geen homeopaat bent die van z'n geloof is afgevallen. Dat voelde ik aan m'n water, om maar on-topic te blijven. :lol:
Wel kan ik je meedelen dat de homeopathie door mij gebruikt wordt om zo weinig mogelijk medicatie met ernstige en onvermijdelijke bijwerkingen te hoeven gebruiken.
Een goede zaak. Je zou er verstandig aan doen om je meer in voeding te verdiepen. Huisdieren krijgen vandaag de dag dezelfde ziektes als hun bazen, incl. kanker, artrose, artritis, diabetes, zelfs hernia's. Waarom? Omdat ze dezelfde rommel eten als hun bazen! Maar ja, het is 'genetisch'. Zijn de genen overgesprongen van mens op dier dan? Wil je meer weten over wat tegenwoordig door moet gaan voor 'dierenvoer', lees dan dit:

Deel 1: http://www.naturalnews.com/015940.html
Deel 2: http://www.naturalnews.com/015972.html
Deel 3: http://www.naturalnews.com/016007.html

Uit het interview met Lisa Newman:

Mike: Whenever I talk to pet owners, whose pets have joint problems, pain or disease, I hear a distorted line of reasoning -- the same in human medicine -- which is that it's just genetic. I hear that all the time.

Newman: Oh, I know.

Mike: What's your take on that?

Newman: My take on it is that we're making a lot of excuses instead of addressing what's really happening to our pets. This is the same as telling people that their animals are seniors at the age of seven. When I started working for a veterinarian down in Florida in my teenage years, 15 to 16 years old, dogs and cats were seniors at age 12, 15 or 16. The vet would tell you that your dog, even a large breed dog, was a senior at 11 or 12 years old. The smaller breed dogs were seniors at 15 to16 years old. They would easily live that long.

You have a Rottweiler mix breed -- I used to raise Rottweilers. They would live 15 and 16 years. People couldn't believe they were that old. Not only could people not believe they were that old but that they looked as young as they did. Right here in my product guide -- and I know other people can't see it, but I'm going to show you -- is my Rottweiler when she was 12 years old. She looks like she's five years old. Down here, I had to have her certified by a local vet that she didn't have cataracts and that she was actually 12 years old. She never got cataracts and she barely greyed until six weeks before she passed away. And that's the way life should be.


Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Nog een laatste "afwatering" .
Het is andersom ik heb aan de wieg van de veterinaire homeopathie gestaan,omdat er alleen humaan onderricht in werd gegeven ,ben ik daarmee begonnen uit onvrede over een aantal chronische problemen in de praktijk.
Na een jaar colleges aan de VU en 2 cursussen van de N.V.H. werd er een club voor dierenartsen opgericht.
Wat ik gedaan heb was echter wel altijd voor en door artsen en geloof me daar zijn er heel veel onder die met beide benen op de grond zijn blijven staan.
Wat mevr. Newman betreft die heeft voor mij niets nieuws te melden,al geloof ik niet dat in de V.S. in 2005 nog cadavers van dieren in petfood werden verwerkt. In Europa was dat toen allang verboden vanwege de "gekke koeien "ziekte en ook toen het nog mocht was dat alleen in de vorm van diermeel[de suggestie van "gehakt" is dus ook weer tendentieus]

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Het is andersom ik heb aan de wieg van de veterinaire homeopathie gestaan,omdat er alleen humaan onderricht in werd gegeven ,ben ik daarmee begonnen uit onvrede over een aantal chronische problemen in de praktijk.
Geweldig! En dat meen ik (geen sarcasme). Je hebt je hart wel op de juiste plek, daarom valt er met jou ook wel te praten.

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Water

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

:oops:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Water

Ongelezen bericht door Henri42 »

neem een flinke borrel en keer terug met beide voeten op deze aarde(*-*)

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Water

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Heb je het tegen mij?? geloof me, ik heb beide benen op de grond, ik doe alleen niet aan borrelpraat.

Mike

Gesloten