About You-retour kwijt. Wat zijn mijn rechten?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Kimmie0022
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2022 16:58

About You-retour kwijt. Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Kimmie0022 »

Goedemiddag,

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn pakket naar about you geretourneerd.

Ik wilde een deel houden en de rest terugsturen, maar door een financiele tegenvaller heb ik mijn hele pakket moeten retourneren.

Ik kreeg van hen een retourlabel toegestuurd en heb mijn pakket verzonden. Na twee weken toch maar contact opgenomen omdat mijn terugbetaling uitbleef.

De voorwaarde van about you zeggen;
"Het bedrag wordt binnen 14 dagen na herroeping teruggestort. We moeten hierbij echter wel wachten totdat wij het pakket hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat het pakket is opgestuurd."

Aan dat laatste heb ik voldaan, want ik heb mijn verzendlabel toegestuurd, zoal gevraagd.
Nu zegt about you weer;


" Je hebt zoals gevraagd het juiste bewijs van retour naar ons toegestuurd echter staat daar geen gewicht van het pakket bij vermeld wat we wel nodig hebben in dit geval omdat het pakket niet op de normale wijze bij ons is aangekomen en als retour is verwerkt.
We wachten nog steeds na twee herinneringen op deze gegevens van PostNL."

Wat zijn hierin mijn rechten? Ik heb het pakket teruggestuurd omdat het aankoop bedrag elders nodig was, maar wacht vervolgens nog weken.

Erthanax
Berichten: 9761
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: About You-retour kwijt. Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In artikel 8 van de algemene voorwaarden staat wat de consument moet doen om het herroepingsrecht uit te oefenen. Daar wordt niets gezegd over een gewicht dat genoteerd moet zijn. Wat AboutYou nu doet, achteraf aanvullende voorwaarden stellen, mag volgens mij niet.

Als ik u was zou ik ze een stevige brief of e-mail (evt. met leesbevestiging) sturen dat
- door het verstekken van een retourlabel de verantwoordelijkheid voor de verzending is overgegasan op About You;
- u aan al uw verplichtingen heeft voldaan;
- About You in gebreke is, nu het weigert het bedrag terug te betalen;
- u About You nog 14 dagen de tijd geeft het bedrag alsnog over te malen.

Succes!

Plaats reactie