LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met femque.be?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Steentje85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 18:38

Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Steentje85 »

Beste lezers,

Ik wil graag schoenen bestellen bij de website femque.be, echter lijkt het me niet erg betrouwbaar. Ik kan geen adres vinden etc en ik kan alleen betalen via CC. Ik kan echter niets terug vinden op internet over deze website ervaringen etc.

Bij de website check op politie.nl kan ik er niks over vinden.

femque.be/

Dank voor de reacties.

Mvg,

Steentje
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2017 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast, commerciële link aangepast

Nijogeth
Berichten: 10123
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Check de 'over ons'. Klinkt niet als een serieus bedrijf, toch?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

No go.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

'Wij zullen de goederen voor de scheepvaart te controleren en bieden tracking nummer voor alle verzonden producten. In onze winkel, uw tevredenheid is onze hoogste prioriteit voor de lange termijn zakelijke relatie tussen ons. Wij bieden een terugkeerbeleid voor klanten die niet tevreden zijn met hun producten. Er zijn een paar richtlijnen die moeten worden gevolgd om ervoor het rendement / uitwisseling soepel te laten verlopen.'
1、vorens terug te keren, dan kunt u een e-mail met ons op voor het retouradres, evenals een terugkeer vergunning.


Niet doen dus.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Het Nederlands wordt over het algemeen verfoeid vanwege het lastig te vertalen.
Bij dit soort vage websites is het een zegen.
Altijd alles doorlezen, dan valt meestal snel het kwartje.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door thecure »

:lol: :lol: en de klassieker: Huis ipv Home!

juliomariner
Berichten: 4922
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar wat denkt u nu zelf? Als u toch ook een kleinste detail van een website niet vertrouwd besteld u daar toch niet. Om op politie.nl te komen zullen er waarschijnlijk eerst een aantal meldingen moeten komen

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door renewouters »

Nog maar een keer: hoe vind je dit soort sites?

juliomariner
Berichten: 4922
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Geen idee. Als ik wat op internet zou willen kopen ga ik wel naar een bol zalando amazon etc. . Je moet wel heel erg je best doen om deze wazige sites te vinden

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:Nog maar een keer: hoe vind je dit soort sites?
Daar gaf ik 27 december al het volgende antwoord op:
Tik in google bijvoorbeeld eens 'Adidas jack' in. Als je dan op afbeeldingen kijkt dan kom je bijvoorbeeld tegen: 50pluscafe.nl of eindexamenkabk.nl of delftdebatteert.nl of fysiotherapie.zorgsaamnijverdal.nl of autorijschoolwilhelmus.nl of vriendschapskringhoogezand.nl
Zo kom je met een vrij algemene zoekterm toch relatief snel op dit soort sites terecht.
De namen van die sites plus de belabberde inhoud zouden uiteraard alle alarmbellen af moeten laten gaan.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door renewouters »

Klaas Jan schreef:
renewouters schreef:Nog maar een keer: hoe vind je dit soort sites?
Daar gaf ik 27 december al het volgende antwoord op:
Tik in google bijvoorbeeld eens 'Adidas jack' in. Als je dan op afbeeldingen kijkt dan kom je bijvoorbeeld tegen: 50pluscafe.nl of eindexamenkabk.nl of delftdebatteert.nl of fysiotherapie.zorgsaamnijverdal.nl of autorijschoolwilhelmus.nl of vriendschapskringhoogezand.nl
Zo kom je met een vrij algemene zoekterm toch relatief snel op dit soort sites terecht.
De namen van die sites plus de belabberde inhoud zouden uiteraard alle alarmbellen af moeten laten gaan.
Dan moet je toch wel heel ver doorzoeken in de resultaten. Ik krijg alleen de bekende websites te zien (wehkamp, otto, adidas zelf, etc).

witte angora
Berichten: 30999
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door witte angora »

Steentje85 schreef:Beste lezers,

Ik wil graag schoenen bestellen bij de website femque.be, echter lijkt het me niet erg betrouwbaar. Ik kan geen adres vinden etc en ik kan alleen betalen via CC. Ik kan echter niets terug vinden op internet over deze website ervaringen etc.

Bij de website check op politie.nl kan ik er niks over vinden.

femque.be/

Dank voor de reacties.

Mvg,

Steentje
Ik ga met mijn voorgangers mee.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

breien schreef:Het is me gelukt om op een website met rare naam te komen. Ik tikte Nike Air Max [afbeeldingen] in en kwam op het volle glas. Daar waren niet alleen de schoentjes van Assepoester te koop. Wel heel goedkoop voor echte Nikes, denk ik.
Dat bedoel ik. Met een vrij normale zoekterm moet het toch lukken om op die sites te komen :wink: en 'echte' Nikes te bestellen...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

renewouters schreef:Dan moet je toch wel heel ver doorzoeken in de resultaten. Ik krijg alleen de bekende websites te zien (wehkamp, otto, adidas zelf, etc).
De voorbeelden die ik aanhaalde vindt u meteen op de pagina die u ziet. En die opsomming was nog niet compleet...
Hopelijk zijn we er in 2018 van verlost.

Steentje85
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2017 18:38

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Steentje85 »

Dank allen! Natuurlijk heb ik er niets besteld. Ik kwam bij deze site toen ik op Google het merk schoen en type intoetste. Hopelijk gaat deze webwinkel snel sluiten dan.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Klaas Jan schreef:'Wij zullen de goederen voor de scheepvaart te controleren en bieden tracking nummer voor alle verzonden producten. In onze winkel, uw tevredenheid is onze hoogste prioriteit voor de lange termijn zakelijke relatie tussen ons. Wij bieden een terugkeerbeleid voor klanten die niet tevreden zijn met hun producten. Er zijn een paar richtlijnen die moeten worden gevolgd om ervoor het rendement / uitwisseling soepel te laten verlopen.'
1、vorens terug te keren, dan kunt u een e-mail met ons op voor het retouradres, evenals een terugkeer vergunning.


Niet doen dus.
Dat er slecht Nederlands wordt gehanteerd wil niet zeggen dat de site niet goed is.
Er zijn diverse websites die gebruik maken van Google translate omdat ze niemand hebben die teksten op de site in de gewenste taal kan zetten of te duur is. Google translate is helemaal verschrikkelijk en dat zie je dan.
Wij hebben de beschikking over mensen die perfect Duits en Engels kunnen schrijven. Dat is wel zo gemakkelijk. Wij zijn particulieren die ansichtkaarten verkopen via een webwinkel. Bij ons durft ook niet iedereen te bestellen om de site er wat vreemd uitziet. Dat wil niet zeggen dat we erop uit zijn om de zaak te belazeren.
Vertrouw je een website niet? Plaats, als het kan, een proefbestelling of ga inderdaad naar een ander. Dat de site niet bij Google tevoorschijn komt wil niet zeggen dat de site niet te vertrouwen is. Het zegt meer iets over Google.

juliomariner
Berichten: 4922
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Rinustp er staan veel meer seinen op rood dan alleen de slechte vertaling

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Rinustp »

juliomariner schreef:@Rinustp er staan veel meer seinen op rood dan alleen de slechte vertaling
Ik heb intussen naar de site gekeken. Een andere webwinkel zou een goede keuze zijn. Dit ziet er inderdaad echt niet goed uit.

NeoDutchio
Berichten: 12385
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Rinustp schreef:
juliomariner schreef:@Rinustp er staan veel meer seinen op rood dan alleen de slechte vertaling
Ik heb intussen naar de site gekeken. Een andere webwinkel zou een goede keuze zijn. Dit ziet er inderdaad echt niet goed uit.
Een goede keuze om naar een andere webwinkel te gaan? Het woordje 'home' vertaald naar 'huis' en geen contact gegevens, geen fatsoenlijk Nederlands. Maar het ergst van alles: het doen van deze malafide Chinese webshops is het verkrijgen van creditcard gegevens. Als u daar graag aan wilt meewerken moet u dat doen, een slim mens doet dat niet. Een andere webwinkel zou geen goede keuze zijn, het zou de enige keuze zijn.

Als iemand hier besteld krijgt men of niets of namaak geleverd. Uiteraard met de groeten van de douane en belastingdienst die invoerheffing rekent vanwege invoer van buiten Europa. Met een beetje pech wordt men vervolgd voor import van namaak spullen. De creditcard gegevens zijn bekend bij de personen achter de webshop zodat daar ook de grip op verdwenen is. Een betwisting kan opgestart worden, echter zal dit niet betekenen dat er geld terug komt, men kan makkelijk zien dat deze webshop niet echt is.
Deze webshop zit gekoppeld aan www.feestkistamsterdam.nl en www.ik-kantoorinrichting.nl. Bij alle 3 de sites denk ik meteen aan kleding...not.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Iemand ervaring met femque.be?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Rinustp schreef:Dat er slecht Nederlands wordt gehanteerd wil niet zeggen dat de site niet goed is.
Er zijn diverse websites die gebruik maken van Google translate omdat ze niemand hebben die teksten op de site in de gewenste taal kan zetten of te duur is. Google translate is helemaal verschrikkelijk en dat zie je dan.
Nou ja zeg. Als een zogenaamd betrouwbare webshop niet de moeite neemt om een leesbare én begrijpbare tekst te produceren dan is er wel degelijk iets heel goed mis! Meteen links laten liggen! Foute boel.

Als mensen soms niet op uw website durven te bestellen omdat die site er 'wat vreemd uitziet' dan is er werk aan de winkel als u serieus handel wilt drijven. Google/Google Translate de schuld geven van zoekresultaten of vertalingen is echt bizar en helemaal de wereld op z'n kop.

Gesloten