Problemen met Cookinglife

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
GerdaJO!
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2023 14:13

Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door GerdaJO! »

Een bestelling geplaatst dd 10 aug.2023 en vond een deel levering plaats.
Per E-mail gemeld dat de zending niet compleet was. Een snel standaard antwoord: 'we zijn erg druk en op dit moment zitten wij in een overgang van systemen. Heb geduld maar je kunt ook contact opnemen via e-mail of telefonisch naar klantenservice'.
Op e-mails ontvang ik dezelfde uitleg zoals eerder geschreven en tel.contact is onmogelijk. Snel verneem je dat je de eerste in de rij bent ...en na een uur wachten wordt de verbinding verbroken. Dus alvorens ik aan Radar dacht, heb ik mijn ergernis op Trustpilot geschreven. Echter toen pas zag en las ik dat velen dezelfde problemen hebben. Wel orders noteren, geen of slechte leveringen en op vragen wordt geen antwoord gegeven. Het lijkt hier om een onbetrouwbaar bedrijf te gaan.
Ik vind dat zij fiks op de vingers getikt moeten worden.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien volgende keer eerst de reviews lezen en dan bij een betrouwbaar bedrijf bestellen.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Vorig jaar kwam ik op straat een leuke dame tegen. We zijn meteen naar het stadhuis gegaan om te trouwen. Vlak daarna kwam ik erachter dat ze helemaal geen Nederlands sprak en dat ze in haar thuisland gezocht werd vanwege een een 12 voudige moord.

Zodra je ergens online gaat kopen voor de eerste keer, ga je eerst kijken wat voor winkel het is. In een winkelstraat loop je ook niet zomaar elke winkel binnen.
Op de site staan geen algemene voorwaarden, geen complete adresgegevens en geen KVK nummer. Dus al 3 verplichte zaken ontbreken waardoor je al weet dat je daar niet moet gaan bestellen. Word daar niet naar gekeken, kijk je naar de reviews die dus ook laten zien dat je er niet moet gaan kopen.
Het is leuk dat u aan Radar denkt, ook al kunnen die niets voor u doen, maar het begint bij uzelf.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
08 sep 2023 10:31
Vorig jaar kwam ik op straat een leuke dame tegen. We zijn meteen naar het stadhuis gegaan om te trouwen. Vlak daarna kwam ik erachter dat ze helemaal geen Nederlands sprak en dat ze in haar thuisland gezocht werd vanwege een een 12 voudige moord.

Zodra je ergens online gaat kopen voor de eerste keer, ga je eerst kijken wat voor winkel het is. In een winkelstraat loop je ook niet zomaar elke winkel binnen.
Op de site staan geen algemene voorwaarden, geen complete adresgegevens en geen KVK nummer. Dus al 3 verplichte zaken ontbreken waardoor je al weet dat je daar niet moet gaan bestellen. Word daar niet naar gekeken, kijk je naar de reviews die dus ook laten zien dat je er niet moet gaan kopen.
Het is leuk dat u aan Radar denkt, ook al kunnen die niets voor u doen, maar het begint bij uzelf.
Nonsens Neo er staan wel zeker naw gegevens en AV op hun site https://cookinglife.nl/contact/ AV staan onder 'juridisch'.
Cookinglife heeft een paar fysieke winkels (vroeger meer), de shop op zich is gewoon betrouwbaar. Prima spullen.
Wat er fout gaat, geen idee.

Jullie zijn wel erg snel met het betichten van een shop als onbetrouwbaar.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat er fout gaat? Lees de reviews eens.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 sep 2023 10:21
Misschien volgende keer eerst de reviews lezen en dan bij een betrouwbaar bedrijf bestellen.
De shop IS betrouwbaar.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien als je naar de winkel gaat en de spullen meteen meeneemt.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 sep 2023 11:35
Misschien als je naar de winkel gaat en de spullen meteen meeneemt.
Dat er dingen online niet goed gaan, betekent niet dat ze onbetrouwbaar zijn. Jullie kennen die shop niet eens! Met het te onpas beschuldigen van bedrijven als onbetrouwbaar, ben je gewoon fout bezig.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt of niet geleverd, of niet gereageerd, of zijn onbereikbaar.

Prima bedrijf dus.

witte angora
Berichten: 30949
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 11:34
Lady1234 schreef:
08 sep 2023 10:21
Misschien volgende keer eerst de reviews lezen en dan bij een betrouwbaar bedrijf bestellen.
De shop IS betrouwbaar.
Ik ben in het verleden wel eens in een van de winkels geweest, had er geen verkeerd gevoel bij. Er zijn er nu drie: Nijmegen, Groningen, Almere. Maar goed, wij werken er dan ook. Heb jij eerste of tweede pauze vandaag? :wink:

TS: is het een optie om langs een van de winkels te gaan en kort te sluiten hoe het nu verder moet?

J. Deltoer
Berichten: 3141
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
08 sep 2023 10:31
Vorig jaar kwam ik op straat een leuke dame tegen. We zijn meteen naar het stadhuis gegaan om te trouwen. Vlak daarna kwam ik erachter dat ze helemaal geen Nederlands sprak en dat ze in haar thuisland gezocht werd vanwege een een 12 voudige moord.
Kijk, zo komen we nog iets te weten van je Neo. En wat is het vervolg van dit verhaal? Zijn jullie gelukkig, hoe is die moordzaak afgelopen, is ze al in verwachting of bleek het een transgender te zijn?
Vragen, vragen, vragen....

Lowieze
Berichten: 6654
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 11:38


Dat er dingen online niet goed gaan, betekent niet dat ze onbetrouwbaar zijn. Jullie kennen die shop niet eens! Met het te onpas beschuldigen van bedrijven als onbetrouwbaar, ben je gewoon fout bezig.
Volgens mij zijn ze dit jaar verhuisd naar een groter pand met een groter magazijn en kantoor. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor wat strubbelingen bij het leveren.
Ik heb zelf overigens prima ervaringen met de webshop. Ik vind het geen onbetrouwbaar bedrijf.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 11:34
Lady1234 schreef:
08 sep 2023 10:21
Misschien volgende keer eerst de reviews lezen en dan bij een betrouwbaar bedrijf bestellen.
De shop IS betrouwbaar.
Dat laten ze dan op een bijzondere manier aan TS merken.

Ik snap je punt hoor, maar dat een bedrijf fysieke winkels heeft en er in het verleden dingen goed gingen, maakt natuurlijk niet dat ze nu betrouwbaar zijn. Kort en goed: ze komen de afspraken met TS niet na, dus zijn ze alleen al daarom onbetrouwbaar.

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
08 sep 2023 13:42
ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 11:34
Lady1234 schreef:
08 sep 2023 10:21
Misschien volgende keer eerst de reviews lezen en dan bij een betrouwbaar bedrijf bestellen.
De shop IS betrouwbaar.
Dat laten ze dan op een bijzondere manier aan TS merken.

Ik snap je punt hoor, maar dat een bedrijf fysieke winkels heeft en er in het verleden dingen goed gingen, maakt natuurlijk niet dat ze nu betrouwbaar zijn. Kort en goed: ze komen de afspraken met TS niet na, dus zijn ze alleen al daarom onbetrouwbaar.
Ik blijf bij mijn standpunt. Daarnaast beweert ND ook nog ten ONRECHTE dat de benodigde gegevens niet op hun site staan. Hoe heeft hij gekeken dan??? Met zijn neus???

ZeerPrivé
Berichten: 5587
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Kort en goed: ze komen de afspraken met TS niet na, dus zijn ze alleen al daarom onbetrouwbaar.
Koeriersbedrijven en webshops met kreten als 'volgende dag geleverd' komen ook vaak hun afspraken niet na. Ook allemaal onbetrouwbaar? Of gewoon niet goed functionerend?

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 13:54
Ook allemaal onbetrouwbaar? Of gewoon niet goed functionerend?
Als je niet goed functioneert én je afspraken niet nakomt, ben je per definitie niet betrouwbaar.

Betrouwbaar ben je als je als consument op de gemaakte afspraken kunt vertrouwen - en anders niet.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 13:50
Daarnaast beweert ND ook nog ten ONRECHTE dat de benodigde gegevens niet op hun site staan. Hoe heeft hij gekeken dan??? Met zijn neus???
De gegevens staan op een niet logische plek. Namelijk onderaan de site achter de balk met cookies accepteren met een knop naar contactgegevens. Deze is bij mij dus niet zichtbaar zonder die cookies te accepteren.

U mag het allemaal betrouwbaar vinden, maar een online verkoper zonder algemene voorwaarden, waar je geen contactgegevens kan zien zonder cookies te bevestigen, die ingeschreven staat bij de KVK als groothandel, die nu een actie heeft met -15% korting (dus 15% duurder?) en waar de laatste tijd de reviews slecht van zijn, die vind ik persoonlijk niet zo betrouwbaar. Er zijn een hoop rode vlaggen.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 11:38
Met het te onpas beschuldigen van bedrijven als onbetrouwbaar, ben je gewoon fout bezig.
Nu weet ik het zeker, je werkt er, of bent de eigenaar.

Deel bestelling niet geleverd, geen telefonisch contact, zeeer veel klachten en een site welke zeer onoverzichtelijk is. Nee, dat komt absoluut niet betrouwbaar over.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door BreejKC »

Inderdaad, voor alle gegevens van CookingLife moet je helemaal naar beneden aan de webpagina scrollen. Maar daar vindt je dan wel al die gegevens. Dat telefonisch contact onmogelijk zou zijn is een van de minpuntjes TS aan te rekenen. Hier een greep uit de contactgegvens:

Cookinglife:
Adres: Duinkerkenstraat 40 | 9723 BT, Groningen
Telefoonnummer: 088 - 145 1499
E-mailadres: [email protected]
KvK: 66430968 | BTW: NL.856549976B01

Winkels:
Zwanestraat 2-2 | Groningen.
Houtstraat 49-51 | Nijmegen.
Korte Promenade 24 | Almere.

Misschien, als TS hier nog kijkt en ook de moeite nog neemt naar onderaan deze pagina te scrollen, dat hij nog iets aan deze gegevens heeft.
Laatst gewijzigd door BreejKC op 08 sep 2023 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30263
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met Cookinglife

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
08 sep 2023 13:50
Ik blijf bij mijn standpunt.
Dat mag natuurlijk. Maar jouw standpunt dat ze betrouwbaar zijn is niet bepaald onderbouwd, in tegenstelling tot de ervaring van TS (en met hem anderen).

Jouw enige "onderbouwing" is: "ze hebben ook fysieke winkels". Tsja - dat is niet bepaald een sterk argument.
BreejKC schreef:
08 sep 2023 15:52
Dat telefonisch contact onmogelijk zou zijn is een van de minpuntjes TS aan te rekenen.
:?: :?: Wat kan TS er aan doen dat die toko de telefoon niet opneemt?

Plaats reactie