Consumentenbond: 'bestel niet bij Refurbished.nl'

Mobiel

De Consumentenbond waarschuwt om niet meer te bestellen bij webwinkel Refurbished.nl. Aanleiding is de aanhoudende stroom klachten over het bedrijf. Ook gaf Refurbished.nl geen gehoor aan een ultimatum dat de Consumentenbond had gesteld.

Aanhoudende klachten

Vanwege de aanhoudende stroom klachten, had de Consumentenbond van Refurbished.nl geëist dat het de verkoop van producten zou staken totdat alle achterstanden in leveringen en terugbetalingen zouden zijn weggewerkt en de problemen met de bereikbaarheid van de klantenservice zijn opgelost. Aan dit ultimatum heeft het bedrijf geen gehoor gegeven. 

Vandaar dat de Consumentenbond nu waarschuwt om niet meer bij webwinkel Refurbished.nl te bestellen. 

Maatregelen onvoldoende

Via een advocaat laat Refurbished.nl weten dat het voortaan op de website vermeldt: ‘vandaag besteld, morgen verzonden’. Ook zegt Refurbished.nl dat klanten contactgegevens van leveranciers krijgen als ze de klantenservice bellen. En volgens het bedrijf zou een positieve trend te zien zijn.

De Consumentenbond vindt de maatregelen volstrekt onvoldoende. Uit de klachten blijkt dat Refurbished.nl de belofte van snelle verzending niet waarmaakt. Daarnaast mag het bedrijf niet doorverwijzen naar leveranciers. Het is zélf verantwoordelijk voor een goede afhandeling van de bestellingen en klachten. Tot slot ziet de Consumentenbond geen positieve ontwikkeling in het aantal klachten. De laatste weken neemt het aantal klachten over Refurbished.nl juist toe. 

Refurbished bij Radar

Radar krijgt ook al maanden klachten over de webwinkel en besteedde er al verschillende keren aandacht aan. Zo bleek onlangs uit onderzoek via het Radar Panel dat 80 procent met hun klachten blijft zitten. Lees wat de overige 20 procent deed om hun klacht wél opgelost te krijgen, en bekijk de uitzendingen over Refurbished.nl: