In de uitzending: Klachten over Tesla | Compensatie bij problemen Thomas Cook

thomascook-persbericht-26-09-2019-780.jpg

Online vind je veel klachten over de Tesla, producent van elektrische auto's. Wat doet het bedrijf om die problemen op te lossen? En: een faillissement lijkt onafwendbaar voor reisorganisatie Thomas Cook. Hoelang moet je wachten op een compensatie voor je reis? Dit en meer zie je in de tv-uitzending van Radar op maandag 30 september.

Klachten over Tesla

Onderdelen die niet op voorraad zijn, een klantenservice die slecht bereikbaar is en een app die foutmeldingen geeft: problemen die je niet zou verwachten bij een bedrijf als Tesla. Modellen van het merk zijn een blikvanger op de weg, en - niet te vergeten - ook behoorlijk aan de prijs. Wat doet Tesla om de klachten op te lossen?

Thomas Cook: wachten op compensatie?

Thomas Cook  is nog in surseance van betaling, maar een faillissement lijkt onafwendbaar. Al de hele week staat het nieuws in het teken van problemen met de reisorganisatie. De gevolgen zijn groot, en naar verwachten zijn er zo'n 50 duizend mensen gedupeerd. Vakantiegangers worden gevraagd om te betalen aan de hotelbalie, reizigers stranden en reizen vakanties worden afgelast.

Een deel van de gedupeerden zal zich wenden tot de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR), het garantiefonds voor reizigers. Alleen blijkt uit het verleden, bijvoorbeeld na het faillissement van andere reisorganisaties, dat uitbetalen van de schade soms wel erg lang op zich laat wachten. De SGR geeft uitleg in de studio.

Hoe weet je voor je boekt of je goed verzekerd bent? Radar legt het uit: Vakantie boeken? Zo zorg je dat je verzekerd bent bij faillissement

Radar Radio maakte meerdere raportages over gedupeerden van Travelbird. Klanten van de failliete reisorganisatie wachtten lang op hun geld, dat zij zouden ontvangen van de SGR.