Ziggo zoekt consument op bij Media Markt

Ziggo gaat samenwerken met Media Markt. In 49 vestigingen van de elektronicaketen komt een zogenoemde shop-in-shop van het kabelbedrijf waar consumenten terechtkunnen voor bijvoorbeeld advies over abonnementen of met technische vragen.
Dankzij de samenwerking met Media Markt hoeft Ziggo zelf geen winkelnetwerk op te bouwen om consumenten te bereiken. 'We willen graag dichtbij onze klanten zijn', zei commercieel directeur Peter Dörr maandag. 'Met de landelijke dekking van Media Markt is er altijd wel een shop-in-shop in de buurt.'
Complete service
Media Markt ziet de servicepunten van Ziggo als een waardevolle aanvulling op het eigen aanbod. Klanten kunnen in de winkel niet meer uitsluitend terecht voor apparatuur, maar ook voor bijbehorende diensten. 'Onze winkels worden complete servicehubs', aldus commercieel directeur Dennis Hooijmans.
Sinds Ziggo gefuseerd is met UPC heeft het bedrijf veel moeite televisie- en telecomklanten aan zich te binden. Om het tij te keren heeft de kabelaar eerder al besloten de handen ineen te slaan met Vodafone. Samen kunnen die bedrijven zowel mobiele als vaste diensten aanbieden via eigen netwerken. Daar is veel vraag naar.
Geduchte concurrent
De fusie tussen Ziggo en Vodafone Nederland moet nog wel worden goedgekeurd door de Europese Commissie. Die geeft naar verwachting binnen een maand uitsluitsel. Bij groen licht ontstaat naar verwachting nog voor het einde van het jaar een geduchte concurrent voor KPN. Dat is nu nog de enige speler in Nederland met landelijk dekkende netwerken voor zowel vaste als mobiele communicatie.
Bron: ANP