Sony Xperia Z: wat nu?

De klachten over de smartphone van Sony blijven binnen stromen. Wat kan je juridisch doen als de verkoper of Sony zich niet aan de garantieregels houdt?

In onze uitzending van 20 januari bespraken we de problemen met Sony's trots, de Xperia Z smartphone. Gebarsten schermen en USB-poort-problemen leken bovengemiddeld vaak voor te komen bij de Android-toestellen van dit merk en type.

Sony wilde niet in de studio reageren, maar wij lieten het er niet bij zitten. Wij riepen gedupeerden op om filmpjes in te sturen waarin ze hun Xperia Z-problemen in beeld brachten. Het resultaat zie je in onze uitzending.

Ook hebben wij een advocaat gevraagd om een drietal voorbeeldbrieven aan Sony op te stellen. Deze kun jij als gedupeerde gebruiken als basis voor een brief en / of e-mail:

  1. Schade Sony Xperia Z, in reparatie en nog niet retour
  2. Schade Sony Xperia Z, gerepareerd, maar zelf betaald
  3. Schade Sony Xperia Z, binnen zes maanden gemeld, nog niet gerepareerd

Sony heeft inmiddels schriftelijk gereageerd.

Forumreacties

2
  • Door Radar

De klachten over de smartphone van Sony blijven binnen stromen. Wat kan men juridisch doen als de verkoper of Sony zich niet aan de garantieregels houdt? Maandag 3 februari in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

  • Door S. Amson

Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst. 😀 https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=133&t=142083