Abonnement van sportschool of loterij opzeggen? Dat is dan 30 euro!
Iedereen heeft wel abonnementen waarvan je op een gegeven moment denkt: tijd om het op te zeggen. Als je vervolgens gaat zoeken op Google kom je al snel bij een service als Xpendy. Binnen no-time heb je het abonnement van die sportschool waar je nooit meer komt, of de loterij waar je nooit iets won, opgezegd. Let wel, voor niets gaat de zon op: voor deze service betaal je wel 29,95 euro per abonnement. Terwijl het opzeggen van je abonnement bij de sportschool of loterij helemaal niets kost als je het zelf doet. Wil je toch niet opzeggen via Xpendy? Dat gaat niet zomaar.
Tientallen klachten
Op zichzelf is het natuurlijk niet vreemd dat je moet betalen voor een dienst die je afneemt. Toch ontving Radar tientallen klachten over Xpendy. Eerder schreven we al een artikel over de problemen. De meest gehoorde klacht is dat gebruikers in eerste instantie niet doorhebben dat ze met een betaalde service te maken hebben. Nadat ze abonnementen via Xpendy hebben opgezegd volgt een factuur: bijna 30 euro per opgezegd abonnement.
Herroepen niet mogelijk
Het herroepen (annuleren) van de dienst blijkt voor verscheidene klanten helemaal niet zo makkelijk: ze krijgen te horen dat er al een aangetekende brief verstuurd zou zijn naar de sportschool of de loterij en dat dus het herroepen van de dienst niet meer mogelijk is. Voor klanten die de afschrijving storneren volgt een aanmaning en de mededeling dan een incassobureau ingeschakeld wordt als er niet betaald wordt.
Xpendy voert wijzigingen door
Nadat Vanessa Ackah namens Radar belt met Xpendy, wordt in eerste instantie niet erkend dat het herroepingsrecht wordt geschonden. Na het gesprek laat Xpendy alsnog weten verschillende wijzigingen te hebben doorgevoerd op de website. Belangrijkste verandering is dat het op de website van Xpendy duidelijker is gemaakt wat de service precies inhoudt.
Alsnog geld terug voor klanten die wilden herroepen
Goed nieuws ook voor klanten die eerder ten onrechte niet konden herroepen. Xpendy laat aan Radar weten: ‘Als klanten inderdaad binnen 14 dagen hebben laten weten dat ze hun bestelling wilden annuleren, en als dat toen niet is gebeurd, dan kunnen ze zich alsnog melden bij de klantenservice van Xpendy ([email protected]) en wordt de bestelling alsnog geannuleerd en het geld teruggestort.’