Ziggo verliest opnieuw veel klanten

ziggo_upc_800.jpg

Kabelmaatschappij Ziggo heeft het afgelopen kwartaal opnieuw veel klanten verloren aan concurrenten op de markt.

Het aantal abonnementen viel met 87.000 terug tot een kleine 9,8 miljoen. Dat komt neer op een verlies van 56.600 klanten, maakte moederbedrijf Liberty Global woensdag bekend.

Prijswijzigingen

Ziggo is begin dit jaar gefuseerd met branchegenoot UPC. Het samengaan koste het bedrijf in het eerste kwartaal ook al behoorlijk wat klanten. Ziggo staat naar eigen zeggen voor 'de uitdaging om Ziggo meer bekendheid te geven in het voormalige UPC-servicegebied.'

Ook had het bedrijf last van enkele prijswijzigingen. Voor de vroegere UPC-klanten werden diverse producten onlangs duurder.

'Geen voordelen voor consument'

De Consumentenbond meldt in de Consumentengids van juli/augustus dat de fusie tussen Ziggo en UPC voor consumenten geen voordeel heeft opgeleverd. De integratie van de netwerken verliep niet soepel. Daarnaast heeft het kabelbedrijf verschillende tariefsverhogingen doorgevoerd. Ook is een op de vier klachten niet door de klantenservice opgelost.

Bron: ANP